• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Svea är svåra tycker jag! Vill inte bokföra betalningarna mot kapitalbeloppet. Jag är dock ändå väldigt nöjd att jag släppte både Everyday+ och Flexlimit. Det var ändå så att jag var tvungen att ta ut det jag satte in men nu minskar det om än väldigt lite.
Har bestämt mig att lämna de här två skulderna till sist, när jag är klar med Gothia, Intrum och Lowell om max 2 år så får jag börja betala mer till Svea.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Någon som släppt Everyday+ och/eller Flexlimit till Svea och haft skulderna där ett tag? Har ni försökt få fryst ränta och har ni lyckats?
Everyday+ typ ökar istället för att minska. Flexlimit minskar.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Någon som släppt Everyday+ och/eller Flexlimit till Svea och haft skulderna där ett tag? Har ni försökt få fryst ränta och har ni lyckats?
Everyday+ typ ökar istället för att minska. Flexlimit minskar.
Jag har Everyday+ där en en längre period. Jag fick avbetalningsplan från början att amoreringen först går mot kapitalet så skulden minskar.

Betalar 1750 kr i över ett och halvt år. Men nu när Gothia förstörde allt för mig så tänkte jag släppa allt till KFM tyvärr. Betalade inte i 2 månader till Svea inkasso och de skickade inte det till KFM än. Fick idag brev istället om jag ville börja avbetalningsplan på 1000 kr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Jag har Everyday+ där en en längre period. Jag fick avbetalningsplan från början att amoreringen först går mot kapitalet så skulden minskar.

Betalar 1750 kr i över ett och halvt år. Men nu när Gothia förstörde allt för mig så tänkte jag släppa allt till KFM tyvärr. Betalade inte i 2 månader till Svea inkasso och de skickade inte det till KFM än. Fick idag brev istället om jag ville börja avbetalningsplan på 1000 kr.
WOW det här var århundradets händelse, att Svea inte skickade till Kf på två månader. Har alltid skickat mig till Kf en vecka efter påminnelsen, alltså totalt ca 14 dagar efter förfallodatum. Att de dessutom efter två månader erbjuder dig lägre betalning är en sensation i mina ögon. Vilken tur du haft med Svea alltså (men tyvärr otur med Gothia).

Jag fick tips av @johanc84 att be Svea bokföra mot kapitalskulden men till mig sa dem att de inte brukar göra så.
Men ska nog försöka igen!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 636
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Undrar om det kan vara så att inkassobolagen mjuknar lite nu i o m hög inflation, att folk inte har råd med mat och el etc.
Vore inte helt fel om människor får avbetalningsplaner de klarar av, slipper man extra elände. Inkasso får sina räntor ändå, t o m tjänar de mer på längre avbetalningsplaner.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp